Op weg naar nieuwe democratie...

Lekker fröbelen

Leestijd: 1 minuut -

 

Sorry vormgevers, jullie verdienen niks aan de Brabantse campagne van Code Oranje. We doen alles zelf. Niet omdat we denken dat we het zo goed kunnen, wel omdat wij de dames en heren zijn van De Campagne Van Nul Euro. Zie hier waar tot toe leidt: een palet aan affiches.

Zoek een rechtenvrije foto op het internet, sleep vanachter de laptop wat met letters en een logo en hupsakee: het affiche van Code Oranje Noord-Brabant is klaar. ‘Met het oog op Brabanders’ plakten we onder de foto van een eng oog. Eng valt op, vandaar.

Vervolgens bedachten ze in Eindhoven terecht dat de hoofden van de vier kandidaten in die stad tot meer stemmen leidt dan zo’n anoniem oog. Affiche twee was geboren. Waarna de lijsttrekker van de Provincie een foto van hemzelf kreeg en besloot in zijn eigen dorp daarmee reclame te gaan maken.

‘Dit is Code Oranje. Het is niet anders.’

Campagneleider Hanneke Willemstein heeft haar pogingen tot centrale coördinatie en regie opgegeven: ‘Dit is Code Oranje. Het is niet anders.’